måndag 30 november 2009

Fina dikter.

Femrading


Häst

Brun, Stor

Gnägga, gallopera, äta

Jag gillar hästen mycket

Polle


Kedjedikt


Klockan tickar som en bomb.

Bomben är rund som en boll.

Bollen är färgglad som en regnbåge.

Regnbågen är böjd som en banan.

Bananen är gul som solen.

Solen är varm som en spisplatta.


Hemlighets dikt.


Det är en hemlighet att hund är kompis med katten

Det är en hemlighet att hunden inte vill döda katten 

Det är en hemlighet att hunden vill vara en katt

Det är en hemlighet att hunden är bästa kompis med katten

Det är en hemlighet att hunden älskar katten


Önskedikt.


Jag önskar mig en blå katt från Afrika.

Jag önskar mig en gul krokodil i mitt badkar.

Jag önskar mig en lila häst i trädgården.

Jag önskar mig en vit gris från Island. 

Jag önskar mig en röd haj från medelhavet. 


Av: Caroline

1 kommentar: